niedziela, 25 sierpnia 2013

Panie, otwórz nam!

(Łk 13,22-30)
Jezus nauczając, szedł przez miasta i wsie i odbywał swą podróż do Jerozolimy. Raz ktoś Go zapytał: Panie, czy tylko nieliczni będą zbawieni? On rzekł do nich: Usiłujcie wejść przez ciasne drzwi; gdyż wielu, powiadam wam, będzie chciało wejść, a nie będą mogli. Skoro Pan domu wstanie i drzwi zamknie, wówczas stojąc na dworze, zaczniecie kołatać do drzwi i wołać: Panie, otwórz nam! lecz On wam odpowie: Nie wiem, skąd jesteście. Wtedy zaczniecie mówić: Przecież jadaliśmy i piliśmy z Tobą, i na ulicach naszych nauczałeś. Lecz On rzecze: Powiadam wam, nie wiem, skąd jesteście. Odstąpcie ode Mnie wszyscy opuszczający się niesprawiedliwości! Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów, gdy ujrzycie Abrahama, Izaaka i Jakuba, i wszystkich proroków w królestwie Bożym, a siebie samych precz wyrzuconych. Przyjdą ze wschodu i zachodu, z północy i południa i siądą za stołem w królestwie Bożym. Tak oto są ostatni, którzy będą pierwszymi, i są pierwsi, którzy będą ostatnimi.


Dzisiaj w Ewangelii padają jedne z najważniejszych słów dotyczących sądu ostatecznego, naszego wyboru Chrystusa na wieczność. A wybierać Chrystusa to znaczy przeciskać się przez ciasną bramę. Czasami rzeczywiście to przeciskanie się jest trudne, nie chcemy się zmieścić ze swoim wyobrażeniem o tym jakie ma być nasze życie, nie mieścimy się z narzucaniem zasad życia, moralności, wiary. Ciasna brama prowadzi do zbawienia. Mądry człowiek kiedy nie będzie mógł przejść przez bramę z bagażem swoim  przyzwyczajeń i zachcianek, zawoła do Chrystusa, Panie, Ratuj, chcę być z Tobą. Człowiek pyszny i zadufany w sobie powie, Panie, poszerz dla mnie bramę. PRzecież moje przyzywczajenia są potrzebne, moje utarte ZŁE SCHEMATY są nieodłączne ode mnie. Panie, przecież jadłem i piłem z Tobą, poznajesz mnie? 
Wtedy JeZuS odezwie się do tych, którzy nie potrafią zostawić tego co mają: nie znam was. Odezwie się do tych, którzy nie byli szczerzy w swoim życiu, nie wykonywali dobrych uczynków z wiary, lecz dla zagłuszenia sumienia: Nie znam was. 
A Kto zasiądzie w Królestwie Bożym? Ten kto prawdziwie kocha i prawdziwie wierzy w Boga i wierzy Bogu. Każdy kto jest po ludzku ostatnim będzie pierwszym.  
Panie, otwórz nam! Niech to zawołanie nam towarzyszy, nie tylko dzisiaj, ale w całej naszej przyszłości. Panie otwórz nam, otwórz nam oczy na potrzeby i cierpienia braci. Panie otwórz nam, abyśmy mogli mocniej i naprawdę Ciebie kochać! 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz