sobota, 24 listopada 2012

Król

(J 18,33b-37)
"Piłat powiedział do Jezusa: Czy Ty jesteś Królem żydowskim? Jezus odpowiedział: Czy to mówisz od siebie, czy też inni powiedzieli ci o Mnie? Piłat odparł: Czy ja jestem Żydem? Naród Twój i arcykapłani wydali mi Ciebie. Coś uczynił? Odpowiedział Jezus: Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd. Piłat zatem powiedział do Niego: A więc jesteś królem? / Odpowiedział Jezus: / Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu".



Każdy kto jest z prawdy słucha mojego głosu .... dziwny król, taki z koroną cierniową zamiast złotej, z tronem zrobionym z krzyża zamiast złotego fotela, z trzciną w dłoni zamiast berła z drogocennymi kamieniami...
Dziwny król i dziwne Jego królowanie. Nie gani podwładnych gdy zrobią coś przeciw niemu. Nie tylko nie gani, ale zawsze im wybacza. Nie wywyższa się ponad innych, tylko myje i m nogi. 
To jest król z prawdy, On sam jest prawdą. Przychodzi do nas ze swoją Ewangelią, ze swoim słowem pocieszenia i zawsze z nami jest, zawsze umie nas pocieszyć - dobry król, król, który kocha pomimo tego, że poddani grzeszą. Chcemy takiego króla? Chcemy, aby królował aż położy wszystkich nieprzyjaciół pod swoje stopy?  Rozpoczynamy ostatni tydzień zwykły w ciągu roku, ostatni tydzień roku liturgicznego. Królowanie Chrystusa łączy niejako jeden i drugi rok liturgii Kościoła. Jednocześnie na końcu roku i na początku wpatrujemy się w Chrystusa Króla Wszechświata. Wpatrujemy się w Tego, przez Którego wszystko się stało. 





Czym jest i co dla nas oznacza panowanie Jezusa?  

Panowanie Jezusa to nieustanna miłość do człowieka. Objawia się ona poprzez codzienne wydarzenia takie jak miłość rodziców do dziecka, miłość dziecka do rodziców. Poprzez szacunek do starszych osób w autobusie czy tramwaju. Królowanie Jezusa widać także w każdej matce, która czuwa przy łóżku chorego syna, w każdym zdradzonym, który nadal usiłuje ufać. Królowanie Jezusa to miłość, która nie pozwala nie kochać, miłość, która zawsze wychodzi naprzeciw człowieka. Królowanie Jezusa to troska o chorych, niepełnosprawnych, troska o tych, którym nie chce się żyć. Królowanie Jezusa to miłość, którą człowiek okazuje potrzebującym pomocy, to poszanowanie prawa człowieka do narodzin, do  naturalnej śmierci, poszanowanie dla ludzkiego życia. 

Jezus nie może królować tam gdzie jest nienawiść, nie może do końca wejść do serca człowieka, kiedy on prawdę uznaje w hedonizmie, w cielesności. Jak mawiał abp Fulton Scheen - jeśli ktoś chce poznać Boga nie ma innego sposobu jak upaść przed Nim na kolana. 
Królowanie Jezusa ... kiedy rzeczywiście każdy z nas w swoim sercu zrobi miejsce dla Króla - Jezusa, wtedy nie trzeba będzie intronizować Jezusa na króla Polski. Nie potrzeba będzie pustych zewnętrznych znaków, bo królowanie będzie wypływało z naszej głębi, z naszego serca. Znak zewnętrzny stanie się potwierdzeniem a nie substytutem prawdy. Prawda pochodzi od Pana, nie od nas samych. Prawda pochodzi od Jezusa, który sam jest Prawdą. Nie znajdziemy prawdy w grzechu, w dążeniu do śmierci, w kulcie śmierci, ale tylko w Nim, bo On jest Prawdą. 

Każdy kto jest z prawdy słucha głosu Jezusa. Słucha dlatego, że jego czyny i gesty nie wypływają już z chęci posiadania za wszelką cenę monopolu na prawdę, ale będą wynikać z naszego przemienionego przez moc Chrystusa serca. Wtedy gdy nasze życie i nasze pragnienia i nasze motywacje zostaną oczyszczone przez ożywiającą moc prawdy, wtedy zrozumiemy dlaczego królestwo, o którym mówi Jezus nie pochodzi z tego świata. Zrozumiemy dlaczego, aby żyć z Jezusem trzeba żyć w prawdzie...

Skąd pochodzi moje życie i moje motywacje? Z prawdy ? Od Chrystusa?
Czy pochodzą z mojego postrzegania świata, z moich planów i zamierzeń, z mojego pragnienia decydowania o tym co dobre a co złe. Decyzja należy do Pana. On dlatego narodził się, aby zaświadczyć o prawdzie. O królestwie, które nie jest stąd, bo nie polega na przemocy - słudzy Jezusa nie biją o niewydanie go żydom, ale królestwie, które pochodzi z prawdy - od samego Boga. 

znajdźmy w Jezusie słabość ... znajdźmy w Jezusie kłamstwo ... znajdźmy w Jezusie grzech ...
W NIM NIE MA SŁABOŚCI, KŁAMSTWA, GRZECHU - Jezus to czysta Prawda ...
dziwny to król .. tak bardzo nami bliski ...tak bardzo Jedyny - Pan jest imię Jego ! 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz