piątek, 8 lutego 2013

cześć i mowa

"Przez Jezusa składajmy Bogu ofiarę czci ustawicznie, to jest owoc warg, które wyznają Jego imię. Nie zapominajcie o dobroczynności i wzajemnej więzi, gdyż cieszy się Bóg takimi ofiarami". 
- z listu do Hebrajczyków 





Co się dzieje z ludźmi, którzy mówią? Co się dzieje z ludźmi, którzy milczą?  Zdajemy sobie sprawę co wypowiadamy swoimi wargami. Mówimy o czymś do kogoś, opisujemy coś co wiedzieliśmy, rozmawiamy przez telefon, w restauracji. Dzisiaj jechałem autobusem. Ludzie rozmawiali przez telefony, używali wulgaryzmów, śmiali się, załatwiali różne sprawy. Wielu było zapatrzonych gdzieś daleko, zupełnie nie widzieli siedzących obok. Jeden z mężczyzn obok mnie podawał przez telefon instrukcje swojej córce co ma kupić na obiad. Jakaś kobieta kłóciła się z kimś przez telefon, że nie wiedziała i nie jest winna przez to. Ojciec tłumaczył małemu synkowi dlaczego autobus zatrzymuje się na przystanku, że wsiadają ludzie, każdy dokądś jedzie i się śpieszy. Tysiące słów, wypowiedzianych wprost do człowieka lub za pośrednictwem telefonu. Tysiące słów o wszystkim.  Co się dzieje z ludźmi, którzy mówią? Co się dzieje z ludźmi, którzy milczą? 
Sam dzisiaj dopiero miałem okazję posłuchać i po raz kolejny wargami swoimi wyznać wiarę w Jezusa. Jechałem po telefon komórkowy, którego zapomniałem wychodząc z domu. Jak często niewiele trzeba aby się zatrzymać i posłuchać zwykłych odgłosów tego świata. Co mówią ludzie? Co mówiłbym do telefonu ja sam gdybym go miał? ...składajmy Bogu ofiarę czci ustawicznie, to jest owoc warg, które wyznają Jego imię... czy wyznaję swoimi ustami wiarę w Jezusa czy jestem tylko wpatrzony w swoje własne słowa? Czy mówię słowami chwalącymi Boga, czy tylko takimi, których sam się wstydzę? 

Nie zapominajmy o wzajemnej więzi i życzliwości. Takie więzi buduje się także słowami. Takie więzi buduje się dobrymi uczynkami.

Takie więzi buduje się więcej słuchając a mniej mówiąc.   
Takie więzi buduje się mając na ustach Bożą chwałę. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz